|
Post by Latu on Apr 24, 2012 15:23:23 GMT 3
Omat sivutInnaa hoitaa Rossanna, joka myöskin kirjoittaa hoitokirjaan.
|
|
|
Post by Rosanna on Apr 27, 2012 19:35:31 GMT 3
|
|
|
Post by Rosanna on May 6, 2012 16:50:40 GMT 3
Varsoja nyt piirtelen kun on varsa hoitsuna  Katselin kun kaksi varsaa juoksenteli pitkin laidunta joka oli paikka paikoin kuravellissä ja osin kuivanut. Rapalensi, huomatessaan minut innan pää kääntyi minua kohti ja pienet korvat heiluivat leikkisästi. Se tarkasteli minua hetken etäämpää ja alkoi varovaisin askelin kävellä kohti minua, kurainen varsa oli hullunkurinen näky. Itsekin otin pari askelta kohti varsaa. Kun pääsin metrin päähän kuraista varsaa joka pyrähti aivan arvaamatta huimaan varsan "pukkilaukkaan". Se hyppelehti kuin mikäkin kani ja pian oli Addekin mukana menossa. Käänsin selkäni ja kaivoin taskustani marianne-karrkipaperin joka oli jäänyt sinne edellis viikonlopulta, rapistelin sitä ja huomasin pian että joku astelikin pian luokseni. Käännyin ja nappasin varsan riimusta kiinni. Laitoin riimunnarun riimuun kiinni. Inna poukkoili hetken mutta asettui aloilleen kun tajusi että ei pääsisi siitä mihinkään. Talutin varsaa portille kun huomasin että Adde seurasi kuin liimattuna Innan perässä. Pyysin pihalla kävelevää Brittaa auttamaan ja kyllähän britta minua auttoi. Hän piti Addea sillä aikaa kun talutin Innan tarhasta ja suljin portin. Inna steppaili kuin mikäkin ori. Mutta Innahan oli tamma ja vielä varsa, joten sen steppaailut eivät minua paljoa hetkauttaneet. Sidoin hiukan levottoman Innan kiinni karsinaansa. Hain Innan harjat varustehuoneesta jossa Lynn putsaili varusteita moikkasin hänelle noppeasti ja lähdin takaisin Innan luo, joka vaikutti jo vähän hermostuneelta. Silitin varsaa joka rauhoittui selvästi minun tultuani. Otin pehmeän harjan jolla aloin sukia Innaa pehmein mutta reippain vedoin. Mietiskelin mahtaisiko kavioiden puhdistus onnistua miten hyvin, päätin kokeilla. Aluksi Inna ei oikein tajunnut mitä yritin. Lopulta sain Innan nostamaan kavionsa eihän siellä mitään likaa ollut mutta hyvähän inna siihenkin oli totuttaa. Lopulta sain kaikki muutkin kaviot katsottua ja rapsuttelin Innaa vielä vähän aikaa. Kurainen varsa oli ollut aikamoinen puhdistus-operaatio. Huonopuoli oli siinä että kun veisin Innan tarhaan ei varsa enää kauaa puhdas olisi. Joten päätin mennä Innan kanssa vielä ulos kävelylle. Talutin varsaa pellon vieressä olevaa tietä pitkin vähän matkaa ja käänsin sen takaisin silloin Inna riuhtaisi ihan arvaamatta että meinasin itsekkin lentää kumoon. Varsa lähti ravaamaan kohti tallia, huokaisin, onneksi se lähti kohti tallia. Hölkkäsin tallia kohti jossa huomasin varsan norkoilevan tarhan portilla kuin odottaen että pääsisi tarhaan, sen kohdalle päästyäni, tartuin Innan riimusta kiinni ja avasin tarhan portin, olin päättänyt päästää Innan heti tarhaan. Suljin portin perässäni ja avasin riimunnarunlukon joka napsahtikin kepeästi auki, silitin Innaa vielä kerran ja päästin Innan menemään, kiihdytti laukkaan kohti Addea, varsa huomasi laukkaavan Innan ja kohotti päätään. Hymy levisi huulilleni. Lähdin kävelemään pois tarhalta... Loppu Rossanna ja Inna Hm1 Ei tullu mitään pitkää, mutta sain kirjotettua silti jotain  Ps. tossa sun laittamassa ekassa viestissä että Ärmättiä hoitaa rossanna. 
|
|
|
Post by Rosanna on May 11, 2012 20:59:27 GMT 3
Talutin vähän uniselta vaikuttavaa ja kuraista varsaa kohti tallia. Päivä oli mitä mainioin aurinko paistoi ja aamulla oli stanut hiukkasen vettä jonka jäljiltä ilma oli raikasta. Ainut huonopuoli oli se että laidun oli entistä kuraisempi ja niin myös Inna. Sidoin varsan seinässä olevaan koukkuun.
Laskin täyden vesiämpärin ja siellä lilluvan sienen maahan. Silitin Innaa hetken jolloin se hieraisi silmä kulmaansa kylkeeni, työnsin Innan pään pois. Nostin sienen pois vedestä se oli vajonnut ämpärin pohjalle tullessaan ihan vetiseksi. Puristin sienestä ylimääräiset vedet. Inna katsoi sientä vähän epäluuloisesti jolloin annoin sen haistella sientä. Inna haisteli sientä ja päskähti. Aloitin sienellä pesemisen varsan kaulasta, varsa säpsähti kun tunsi märän selässään. Inna liikahti parilla skeleella mutta jäi aloilleen kun huomasi että ei kuolisis vaikka vähän kastuisikin. "Olette siis pesupuuhissa" Latu huikkasi. Käännyin ja näin miehen iloinen virne kasvoillaan. "Joo Inna oli pesun tarpeessa" vastasin oma omaperäinen virneeni naamallani. Jatkoin Innan pesemistä vesi oli kerennyt jo auringon paisteessa lämmetä jolloin se ei ollut enää kylmää. Sivelin sienellä vettä taas varasan selkään ja se selvästi nautti viilennyksestä. Kävin viemässä sienen kuivumaan, mutta sillä aikaa Inna oli kerennyt jo kaataa ämpärin, vesi valui ämpäristä pitkinä noroina maahan. "Voi Inna" parkaisin. Ja puhkesin hysteeriseen hihityskohtaukseen. Inna kummasteli että mikä nyt sille tuli. Jos Inna olisi osannut puhua se olisi voinut vaikka sanoa: "Koitas nyt pysyä housuissasi"
Inna ravasi reippain ja ilmavin askelin. Olin laittanut Innan pitkään liinaan ja mennyt juoksuttamaan varsaa kentälle, kyllä huomasi että sitä oli juoksuttanut joku muukin aiemmin, sen verran siivosti neiti käyttäytyi. Se ei arastellut liinaa kuin pikkaisen jolloin se vain hetken hyppi paikallaan purkaen ylimääräistä energiaa. Rauhoittuihan se nopeasti mutta kiskaisi minut pari kertaa melkein kumoon. Nyt Inna ravasi ihan siististi liinan päässä. Aloin lyhentämään liinaa jolloin Innakin hidasti. Otin varsan riimusta kiinni niin että sain vaihtamaan liinan lukon paikkaa. Juoksutin Innaa vielä toiseen suuntaankin, hommasta suorittiin kunnialla lukuun ottamatta pientä yllättävää laukka pyrähdystä, jonka ansiosta olin lentänyt kumoon.
Harjasin Innan karvaa joka oli jo kuivunut ihan kiitettävästi. Varsa oli puhdas!!!!!! ihme sinänsä koska kuraantuminen oli sille enemmän kuin tavallista, ja syyn saattoi arvatakkin.. Vein Innan tarhaan.
Tuli vähän lyhyt mutta kiireessä kun sen kirjoitin huomennna kuvaa tulossa:)
|
|
|
Post by Rosanna on May 12, 2012 10:36:07 GMT 3
 Tossa ny toi kuva piirsin sitä jo vähän viime viikonloppuna, taidoissa on ehkä vähän hiomista tän koneella piirtelyn kanssa 
|
|
|
Post by Rosanna on May 13, 2012 15:50:42 GMT 3
Varsa pieni ruohikossa, uinuu somassa unessaan. pienet korvat taitoksissa, turpa kuin samettia. Nyt varsa herää, silmät avautuu. Nousee pystyyn, Hoikat jalat vain horjuu. Hiukan ympärilleen katselee ja maailmaa pienin silmin ihastelee. Jo karauttaa se laukkaan, se pieni varsa vain. Mutta suuri sydän sillä on aina mukana vain. On varsan nimi Inna, se soma nimi on, on Inna vielä nuori, koko elämä edessä on. Sain äitienpäivä runoista idean kirjottaa runon  Rossanna ja Inna 5hm
|
|
|
Post by Rosanna on Jun 2, 2012 19:47:41 GMT 3
 Täs ny Innalle tämmönen sarjis jossa Inna on ny vähä "aikuisempi"  kyllästyin varsojen piirtämiseen joten tuli ny tämmöne Rossanna & Inna 6hm [glow=red,2,300] edit/ Huomasin just et laatu on aikas huono kiitos ihanan kamerani..[/glow]
|
|
|
Post by Rosanna on Jun 5, 2012 10:36:27 GMT 3
Tässä tämmönen Ubea kuva Innasta ja Hanista, laatu aikas huono näyttää paremmalta oikeesti kuin kuvassa  Huomasin et hanilta puuttuu pilkut mut ei voi mitään  
|
|
|
Post by Rosanna on Jun 6, 2012 15:02:05 GMT 3
Voin sanoa että oon ny ollu aikas luovalla tuulella  vähän tullu piirrettyä ja täs ny näit Innaan liittyviä:  vähä erimielisyyksiä   Inna karsinassa  Vähä juoksutusta..   suitsien laittoa..
|
|
|
Post by Rosanna on Jun 17, 2012 18:19:07 GMT 3
Joo, oon ollu vähä laiska tarinoiden suhteen ;D
Hölkkäsin kohti tallia, aamupäivästä sää oli ollut oikein mainio mutta äkkinäinen sade oli yllättänyt minut pahan päiväisesti, tarkoitus oli käydä uimassakin mutta tälläkelillä, ei kiitos. Minulla oli bikibit ja pyyhe laukussa,mutta taisin ottaa ne ihan turhaan mukaan.. Kengät olivat jo kerenneet kuraantua ja olivat märätkin. Saavuin Latun tallille tulevalle peltotielle kun huomasin etäältä kuuluvan moottorin äänen, ääni lähestyi turhan nopeasti ja pian pitkät valokiilat jo lakaisit tietä takaani. Hyppäsin ojaan ja punainen nissan kaahasi ohitseni. "Hah, kaikenlaisia hulluja täälläkin liikkuu.." mutisin itsekseni ja ikäväkseni huomasin että olin ihan kurainen. Ojaan hypätessäni olin liukastunut ja takapuolelleni lentänyt sinne ojan pohjalle. Hyvä vaan että pyyhe oli mukana voisin edes vähän kuivatavaatteitani..
Hinkkasin housujani puhtaiksi, mutta tulosta ei meinannut millään tulla Lynn ja Chao taisivat katsella touhujani vähän huvittuneena. Pyyhe oli jo kurainen mutta eivät houhunikaan olleet mistään puhtaimmasta päästä. Tyydyin aika laihaa tulokseeni lähdin pois satula huoneesta.
Avasin Innan karsinan oven ja ovi natisi vähän ilkeästi, pitääpä mainita latulle.. Inna tuli vastaan ja silitin sitä, se koitti hieraista päätään kylkeeni mutta työnsin sen pään muualle. Inna oli märkä joten kävin etsimässä käsiini harjat ja pyyhkeen satulahuoneesta. Pyyhkeellä Innan märkää karvaa. Pyyhe oli pian märkä ja sillä ei enää voinut kuivata vaan kastella. Harjasin Innan perusteellisesti, mutta mahan alusessa oli harjaamista sillä Inna oli tainnut vetää aikamoista raparallia pihalla sateessa. Putsasin kaviot ja taputin Innaa. Tänään en viitsisi mennä kentälle koska siellä sataa ja maneesi on varattu joten taidan pysyä ihan sisä tiloissa, jätin Innan karsinaansa ja lähdin satulahuoneeseen soitin äidin hakemaan.
Sori toi loppu mut hirvee inspin puute D:
|
|