|
Post by Latu on Feb 1, 2013 16:34:17 GMT 3
Haluatko jonkun Latulan hevosen hoitajaksi? Juuri se pieni pippurinen poni tai ketterä quarter johon ihastuit saattaa olla tuleva hoitohevosesi! Meillä ei stressi ja kiire paina, sillä yksityistallin toiminta on leppoisaa ja lähinnä sen oman mussukan kanssa puuhailua aina kurapossun harjaamisesta kesäisiin, hauskoihin uittoretkiin. Oman hoitsun kanssa kisaaminen ja valmentautuminen on myös mahdollista! Rempseä meininki on meillä hoitamisen ydin. Tallinpitäjä Latu ei voi kehua olevansa aina kovin ahkera tai hyvämuistinen, joten myöskään hoitajilta ei velvoiteta oikeastaan muuta kuin että edes pieniä päiväkirjamerkintöjä tulisi kirjoitettua, edes sen kerran kuussa, ja jos hoitamisen aikoo lopettaa niin siitä ilmoittaisi niin ettei jäädä ihmettelemään että mihinkähän sekin kiva tyyppi katosi. :) Hoitajuus pähkinänkuoressa- Voit kirjoittaa hevosen päiväkirjaan tavallisia hoitotarinoita, laittaa piirustuksia, valmennuksia jos olet käynyt muualla kuin Latulan omissa valmennuksissa, mikset vaikkapa runoilla jotakin päivästäsi... Antaa mielikuvituksen laukata vapaana!
- Jokaisesta hoitotarinasta saat kolme (3) hoitopistettä. Yritän muistaa/tajuta/ehtiä kommentoimaan hoitotarinoita sitä mukaan kun niitä tulee, mutta vaikkei kommenttia ihan jokaisesta kirjoituksesta tms. tule niin saat silti lisätä itsellesi yhden hoitopisteen lisää. Hoitopisteitä kerätään omaan esittelyyn, ja jokaisen vuoden lopussa eniten hoitopisteitä kerännyt saa palkinnon sekä ansiomerkin.
- Ansiomerkkejä jaetaan monista muistakin syistä, kuten vaikkapa erityisestä realistisuudesta, avuliaana ja mukavana olemisesta jne.
- Hoitajat päätyvät monesti mukaan tallikirjan kirjoituksiin, kuin myöskin piirroksiin.
. Hoitajaksi hakeminen- Katsele hevosjoukostamme itsellesi mieluinen hoidokki. Alla näet listan jo varatuista hoidokeista.
- Kirjoita tähän topickkiin (ei vaadi rekisteröitymistä!) hoitajahakusi. Kerro oma nimesi, hevonen jota tahtoisit hoitaa, sekä hieman itsestäsi ja hevoskokemuksestasi. Myöskin oman ulkonäön pintapuolinen kuvailu olisi hyvä, sillä silloin kuvien piirtäminen helpottuu huomattavasti. :)
- Kun sinut on otettu mukaan hoitajalössiin, voit rekisteröityä foorumille ja tehdä esittelyn itsestäsi hoitajien esittelyyn.
Vanha hoitaja?Oletko hoitanut aiemmin Latulassa, syystä tai toisesta lopettanut/epäaktivoitunut ja tahdot takaisin hoitajaksi vain huomataksesi että vanha, rakas hoitsusi jo mennyt uudelle hoitajalle? Ota tällöin yhteyttä Latuun yksityisviestillä niin katsotaan josko hieman periaatteesta poikettaisiin ja jollekin hevoselle otettaisiin kaksi hoitajaa. C: Tällä hetkellä ilman hoitajaa on...Hoitajat- Rossanna, hoitaa Isaa
- Veera, hoitaa Damia
- Karoliina, hoitaa Pallea
- Anni, hoitaa Lightia ja Urpoa
- Erica, hoitaa Emiliaa ja Kristaa
- Miira, hoitaa Addea
- Anne, hoitaa Piirtoa
- Jasny, hoitaa Kidiä
- Lynn, hoitaa Laulua
- Iriz, hoitaa Allua
|
|
|
Post by Anni on Feb 1, 2013 17:16:58 GMT 3
Morjens!
Täällä olisi yksi hoitajaehdokas, joka iski silmänsä oriin nimeltä Flashin' Lightning. Lightin luonne inspiroi erittäin suuresti, olen aina pitänyt haastavammista tapauksista, vaikken ole lännenratsastusta ikinä sen kummemmin harrastanutkaan. : )
Olen siis Anni, parikymppinen hörhöilijä jolta löytyy pituutta vain about 165cm. Minulla on ruskeat, puolipitkät ja risaiset hiukset ja samaa sävyä olevat silmät. Olen luonteeltani kaikinpuolin sosiaalinen ja avoin ihminen, eikä huumorintajuakaan puutu, eli pieni virne huulilla on havaittavissa lähestulkoon aina. Hevosten parissa olen palloillut niin kauan, kuin jaksan muistaa. Olen rauhallinen ja määrätietoinen nelijalkaisten kanssa, enkä säikähdä haastavampiakaan tapauksia. Ratsastajana omaan hyvän tasapainon ja kestän kyllä vauhdikkaampaakin kyytiä. Lännenratsastusta ei tosiaan ole tullut hirveämmin harrastettua, mutta into oppimiseen on suuri!
|
|
|
Post by Alison on Feb 1, 2013 17:24:13 GMT 3
Se tulee olemaan todella Urpoa!
"Minä, Kaisu", huudahti pieni nuori nainen muiden joukosta ja ojensi kätensä ylös häpeämättä. Tämä pieneksi jäänyt nuori aikuinen hakisi Urpon hoitajaksi, joka uhraisi varpaansa ja mielenterveytensä orille. Ratsastamassa en ole sen suuremmin kouluissa käynyt perustaitoja ja -tietoja enempää, eli nykyään on menty maastomopoilla - ja se on riittänyt! Mitään hienouksia on turha minulta odottaa, riittää että saan hevosen liikkumaan ja pysähtymään, niin olen onnellinen. Osaan kyllä perusasiat, mutta Urpon vaativalle tasolle en yllä. Eli tässä tarjoutuu Urpolle kaveri, joka pitää miehen hömppäpuolen kuosissa, Latu hoitakoot kunnon ratsastuksen.
Ulkonäöstä sen verran, vaikka ikää löytyy jo lähemmäs parikymmentä niin silti seison varpaillani teinityttöjen seassa erottuakseni aikuiseksi; lyhyeksi jäänyt ja rämäpääksi kasvanut. Hiukset on suoraan valkasusta, niin blondia kun olla ja saattaa. Ulkonäköön kiinnitetään huomiota myös tallilla, vaikkakaan mitään 150 euron käsilaukkua en tallia siivotessa mukaani raahaa. "Saatan vaikka löytää kolikon, tässä on laukku johon laitan sen." Ehkä hieman pullasorsaksi pullistunut, pyöreäposkinen ja kevyenraskaan meikin taakse piiloutunut pikkuaikuinen.
-- Niin ja niin, Alisonin pistin tuohon viestin lähettäjäksi, mutta jos vaan suinkin, niin Kaisuna Latulassa liikkuisin!
|
|
|
Post by Latu on Feb 1, 2013 17:29:51 GMT 3
Anni sekä Alison aka Kaisu, tervetuloa vain poppooseen! C: Voitte ihan vapaasti rekisteröityä ja tehdä hoitajien esittelyyn vapaamuotoisen esittelyn itsestänne, niin pitkän tai lyhyen, kuvallisen tai kuvattoman, kuin tahdotte, ja sillä aikaa ilmestyy hoitokirjat teille molemmille tuonne päiväkirjojen puolelle. Sivuille teidät merkkaan hoitajiksi heti seuraavassa päivityksessä. : )
|
|
|
Post by Erica on Feb 1, 2013 17:51:19 GMT 3
Kun hoitajahaussa kysytään: "Kuka haluaisi hoitsukseen tällaisen pikkuponin kuin Emilia? Se on pieni, jääräpäinen ja neitimäinen, tosi tyypillinen shettis oikeasti", niin kuka nostaa kätensä? Aivan, Erica. Kun poni on vielä valjakkoajollekin opetettu, niin eihän se tyttö voinut vastustaa pienen ponin hoitajaksi ryhtymistä.
Erica on 13-vuotias tyttö, jota ei ole koolla pilattu. 150 senttiä hipova tyttö on ruumiinrakenteeltaan siro ja hoikka, vaikkei nyt ihan luuviulukaan. Pikkuruisesta koosta on suunnatonta hyötyä ponien kanssa. Ulkokuori ei kuitenkaan juuri sisäpuolta kuvasta - muotitietoinen, äkkipikainen ja jääräpäinen Erica saa törkeimmillekin huutelijoille jauhot suuhun. Tummatukkainen tyttö tuntuu olevan varustettu pienellä koolla, suurella sydämellä ja valtavalla egolla. Hän ei pelkää ketään eikä mitään, ja hänen ei tarvitse mielestään todistaa toisille mitään. Sisimmältään hän on kuitenkin ihan niin kuin muutkin - ihminen, joka on ihan samalla tavalla herkkä ja haavoittuvainen. Ericasta vain tuntuu, että kukaan ei ymmärrä häntä, ja siksi hän onkin jo vuosia kertonut murheensa hevosille. Hän on myös ratsastanut jo viitisen vuotta ja kilpaillutkin jonkin verran.
|
|
|
Post by Latu on Feb 1, 2013 17:55:04 GMT 3
Ericallekin tervetuloa, kiva saada Emilialle-ponillekin hoitaja! : ) Tee vapaamuotoinen esittely tuonne hoitajien esittelyihin, niin sillä aikaa pysään teille hoitokirjan.
|
|
|
Post by Soffi on Feb 1, 2013 18:45:56 GMT 3
Mooi! Sofia täällä hakisi Latulaan hoitajaksi:)
Florahan se iski heti silmään, niin upean ulkokuorensa, kuin ujon luonteensakin puolesta. Pitäähän hevosessa olla vähän tavoiteltavaa, ahkera työhän yleensä palkitaan. Ja tällä kertaa palkintona olisi mukavaluontoinen ja luotettava hevonen, jonka kanssa voisi touhuilla vaikka mitä!
Sofia on itsekin ujo ja suorastaan huomiota kiertelevä 14-vuotias tyttö. Hän ei ole mitenkään kovin pitkä. Sofialla on tummanruskeat pitkät hiukset joita hän tykkää pitää ponnarilla. Kuten jo mainittu on, niin Sofia ei ole sitä sosiaalisinta ihmistyyppiä, mutta tutustumisen jälkeen hänestä saa mukavan kaverin. Hevosten kanssa tyttö osaa ottaa rennosti, tosin on myös tarvittaessa erittäin jämäkkä. Sofia on kiinnostunut esteratsastuksesta ja lomaillessaan Amerikassa myös länneratsastus on alkanut kiehtoa häntä.
URL tosiaan pyörin nimimerkillä Soffi, mutta hoitajaksi haen vähän realistisemmalla nimellä.
|
|
|
Post by Latu on Feb 1, 2013 18:48:34 GMT 3
Teretulemast, Flora onkin oikein kiva valinta hoitsuksi kun sen kanssa saa hieman työskennellä ennen kuin luottoa löytyy, ja sitten kun löytyy niin lupaan ettet parempaa hevoskamua voi saada! Tee itsellesi esittely tuonne hoitajien esittelyboardille, niin sillä aikaa teen päiväkirjan. : )
|
|
Miira
Uusi kasvo
|
Post by Miira on Feb 2, 2013 16:25:24 GMT 3
Hellurei ja hellät tunteet!
Täällä naputtelee Miira Jokiala, lempinimiä minulle saa vapaasti keksiä (en takaa, että tykkäsin kaikista ;D). Mutta siis, Latula on aivan upea virtuaalitalli, jonka persoonallisesta hevoskatraasta juuri Adyna Dawn valloitti sydämeni totaalisesti. Adde vastasi juuri ihanteitani täydellisestä hoisusta. Olen hakenut sopivaa hoitoponia jo hetken aikaa, kunnes törmäsin onnekseni Latulaan.
Adde vaikutti luonteensa puolesta todella hurmaavalta, lempeältä pikkuponskilta :3 Lupsakka, kimo tamma - mitä muuta voisi toivoa? Koska en mikään tavoitteellinen esteratsastaja ole, Adde sopisi todella hyvin hoitsukseni. Minulla ei ole mitään sitä vastaan, että sen askeleet eivät ole niin näyttävät, vaan minusta suuri sydän on pääasia c: Adde ei ole sellainen tuhatta ja sataa pyyhältävä jääräpää, vaan oikein leppoisa ja ihana tammuska. Ja Aden monipuolisuus - ah!
Latulaan olisi kiva päästä hoitajaksi, koska se vaikuttaa aktiiviselta ja yhteishenkiseltä tallilta :3 Värikkääseen tallipoppooseen olisi mukava liittyä! Ulkoasu hurmasi myös, mutta suurimmassa osassa valintaani liittyä Latulaan hoitajaksi oli juuri upea ja värikäs tallipoppoo, sekä tietenkin toiminta.
Minä itse olen IRL-elämässä muutaman vuoden ratsastellut tyttönen, URL ikää löytyy 14v. Olen lyhyt pätkä, pituutta vain noin 152cm. Mikään pilvenpiirtäjä en siis ole, mutta se ei minua lannista. Ponit ovat aina olleet ikuinen intohimoni, joten kun sopiva hoidokki löytyi, niin oli pakko, ihan pakko, hakea hoitajuutta :3 Virtuaalimaailmassa olen pyörinyt parisen vuotta, millä nimimerkillä milloinkin.
Kiitosta, jään toivomaan parasta :)
|
|
|
Post by Latu on Feb 2, 2013 17:02:14 GMT 3
Hihhei ja mukaan vaan, laittele vapaamuotoista esittelyä vaan tuonne hoitajien esittelyyn niin uppaan Adden vanhan hoitokirjan tuolta päikkyjen uumenista, niin että pääset valkoista poninpalluraasi hoitamaan. C:
|
|
Anne
Uusi kasvo
|
Post by Anne on Feb 2, 2013 22:31:56 GMT 3
Enpä tiedä mihin olen nyt pääni pistämässä, mutta ajatteli hakea ensimmäistä virtuaalihoitsuani ikinä. Latula on niin ihana paikka. <3 Rakastan sen miljöötä ja rentoa meininkiä. Tallin taiivalta olen seurannut Nuuhkulasta asti, ja nyt tekisi mieli sukeltaa syvemmälle tämän maalaistallin maailmaan.
Vaikka omia virtuaalikoneja on lähemmäs sata, on hoitaminen jotain sellaista, mitä nyt kaipaan: rentoa ropettamista ilman ylläpidollisia tehtäviä. Lisäksi pääsisi stalkkaamaan, miltä tuntuu olla talliporukassa tällä puolen, saisi vähän perspektiiviä omien tallien ylläpitoon. Hoitaisin varmasti kerran kuukaudessa kuvapainotteisesti. Tarinoitakin olisi luvassa, usein kirjoitan lyhyitä ja helppolukuisia pätkiä.
Hoitajahahmoni olisi Anne, 15-vuotias ujohko heppatyttö, joka on ratsastellut viisi vuotta.
Hoitsukseni haen Piirtoa, joka olisi hahmolleni vallan sopiva hoitsu. Olen IRL hoitanut ja ratsastanut paljon suokkeja, jotenuskon, että ammennettavaa tarinoihin ja kuviin löytyy.
Talvisin ja odottelevin terkuin Anne
|
|
|
Post by Latu on Feb 2, 2013 22:56:13 GMT 3
Hihhei jes, tervetuloa poppooseen Annellekin, olen todella otettu että Latulasta tykkäät. C: Piirto onkin justiinsa hyvä valinta sellaiseen lumpsakkaan, justiinsa "kerran kuussa"-tyyliin jo parantuneen mutta kummittelevan ännevammansa vuoksi. Ei se liikutusta estä, mutta välillä tammuskaisen kanssa on hyvä ottaa ihan rennosti joten sen kanssa paineita ei tule. : ) Jos sie väsäilet itsellesi pienen esittelyn tuonne hoitajiin, niin mie uppautan Piirron hoitopäiväkirjan. Sillä joskus vuosi sitten oli hoitaja, joka tosin ei koskaan sitten hoitanutkaan...
|
|
Jasny
Vakiovieras

|
Post by Jasny on Feb 2, 2013 23:31:16 GMT 3
Mie olen Jasny ja haluan hoitaa Kidiä.
Taustatarinana Sepe on myyty pois ja Sir Latu ehdottaa ah-niin-luotettavalle virtuaalipersoonalleni uutta hoitsua. :--) Jasny vastaa ulkonäöllisesti reaaliminää (20v ja 158cm minikokoa), mutta luonteeltaan se on vähän sekopäisempi yksilö.
|
|
|
Post by Latu on Feb 2, 2013 23:35:30 GMT 3
Jasny ja Kid, mikä lupaava yhdistelmä...  Innolla odotan mitä tapahtuu, ja palokunnan voi valmiiksi soittaa paikalle. Voit heittää btw esittelyäsi tuonne muiden sekaan jos tahdot, niin kaikki tietää kuka on da Jasny!
|
|
|
Post by jimirina on Feb 3, 2013 11:16:39 GMT 3
Tipu on ihana, Tipu on ihana, lalalaa.. Elikkäs näin. ;D Tipun hoitajuutta tulin kärkkymään, olen saanut erittäin vakavan suokki-ihastusrakastuskohtauksen, joka tulee kestämään ainakin seuraavat kymmenen vuotta. Ei mulla nyt hirveää kokemusta oo, IRL ratsastusta harrastettu vasta neljä vuotta... Mutta näin nopeasti sanottuna olen täällä 148cm "pitkä" ja 13v. Tipu taas on aika samanlainen kuin minä, kun ei huvita, niin silloin ei tehdä mitään -huono juttu koulussa..
|
|