|
Post by Katrin on May 9, 2013 23:10:56 GMT 3
Jos metsään haluat mennä nyt, niin takuulla yllätyt... 8.5  Käytiin aamuisessa metukossa Luke käsihevosena : ) Kuvassa taputtelen Floraa. Katrin ♥ Luke 15HM"Korkealaatuisia, vaarattomia vahaliituja" jotka sain eskarissa. Oon tyytyväinen ääriviivoihin ja asetelmaan - käsi jo venähti enkä ees yrittänyt koiraa piirtää. Tausta on mun mielestä onnistunut : ) Ala-asteella noi vahaliidut on kovassa käytössä : ) Harmi kun mulla ne on vähän tynkiä kovan käytön jäljiltä... Itse oon tyytyväinen!
|
|
|
Post by Katrin on May 14, 2013 7:15:11 GMT 3
Äiti? Äiti! ÄÄIITII!!! 9.5
Voihan haukotus! Olipa maittavat yöunet. Nousin jaloilleni ja huomasin äidin jo heränneen. Hän rapsutti minua, oih ihanaa! Minä rapsuttelin takaisin. Aamu sarasti karsinan ikkunasta kirkkaana ja kutsuvana. En kuitenkaan vielä halunnut pihalle - minun oli nälkä.
Onneksi ihminen saapui pian. Hänen punainen tukkansa heilahteli silmieni edessä. Hän toi äidille heinää, vettä ja kauroja - minä sain oman heinätupponi. Minä tykkäsin kovasti heinästä. Vesikin maittoi jo mainiosti. Se oli niin kivan viileän raikasta.
Söimme aamuruokamme rauhassa. Kuluihan siihen aikaa, mutta onbeksi ihmisemmekin saapui melko ajoissa. Hän tuli karsinallemme tuttu harjapakki kädessään ja astui sisään puhuen omaa, rauhoittavaa mutta outoa kieltä. Hän silitti minua otsasta - ah että! Onneksi hän rapsutti myös sää'ästä ja hännäntyvestä - ne olivat lempipaikkojani.
Ihmisemme myös käsitteli minua kämmenillään joka paikasta. Luimistin hieman, kun tyttö koski korviini, vaikkei se häirinnyt minua enää. Olin tottunut jo kosketteluun. Hän putsasi kavioitani jollain pienellä harjalla, eikä jalkojen nostaminen ollut enää temppu eikä mikään.
Pian myös ihminen harjasi minua usealla erilaisella harjalla. Sitten hän pujoitti riimut päähämme. Mitähän tänään tehdään? mietin. Kohta sen saa nähdä, ajattelin. Ihminen hävisi hetkeksi ja palaai mukanaan tuo punatukkainen. He pälättivät keskenään kielellään.
Tytöt lähtivät taluttamaan meitä tarhoille. Jee, pääsee tarhaan! Oma ihmiseni talutti minua, ja hlukutteli minut pieneen mutta rehevään tarhaan. He sulkivat portin - mitä ihmettä? Minne viette äitini? Ei häntä saa viedä pois!
- Äiti! huusin kimakasti. - Voi lapseni, en voi mitään. Miksi aina pitää hylätä lapsensa? - Äiti! Ei kuulunut kuin pientä huminaa ja hirnuntaa vastaukseksi. - Äiitii!! Miksi olen yksin? - Äiti? Hän hylkäsi minut! - ÄÄIITII!!!
Äh, minne äiti meni? Miksei minulla ole ketään kaveria? Mikai äiti hylkäsi minut? Ravailin ympäri aidan vierustoja, mutta ketään ei näkynyt tai kuulunut. Vain oma ihmisemme seisoi tarhan laidalla. Miksi hän erotti meidät?? Miksen saa olla äidin kanssa? Mitä minulle tehdään?
Juoksin sekavin ajatuksin höystettynä koko aamupäivän. Iltapäivällä kuitenkin ikävä helpotti ja aloin laiduntamaan. Joku kotini ihmisistä kävi taluttelemassa minua vielä, ja illalla sain nauttia ruuasta. Vaikkakin ilman äitiä.
Katrin ♥ Luke 16 HM
Viimeinkin projektini päättyi ja on ekan puolen vuoden ajalla joka päivä kerrottu Luken kehityksestä. Ei se kamalan vaikeeta ollut : ) Ja anteeks tämmönen lyhyt, Luken näkökulmasta oli vaikee saada pidempää...
|
|
|
Post by Katrin on May 14, 2013 7:23:47 GMT 3
Yksin katson auringon laskun 12.5  Satuin pääsemään iltatallia tekemään. Luke ei halunnut antaa kiinni ollenkaan. Katrin ♥ Luke 17 HMTämä maalaus on viho viimeinen mitä taidekoulussa tein - seitsemän vuotta olen ollut viikottain 2,5-3h ylimääräisillä kuvis- ja kässäntunneilla vapaa-ajalla. Tunteja kertyikin 500! Nyt sain todistuksen ja Luke sai komistella viimeisessä työssäni : ) Oikeilla akvarelleilla tehty aivan oikealle akvarellipaprulle <3
|
|
|
Post by Katrin on May 19, 2013 14:08:48 GMT 3
Maastoilua 19.5
Tänään oli vapaapäiväni töistä, mutta Luken hoitamisesta en laista. Oli sunnuntaipäivä niin kuuma, jatkuvasti pakko kastella suuta.
Olin talviturkin jo heittänyt, järveen viileään pulahtanut. Cinzankin mukan uimaan ottanut, ja jätskiä suussa sulatanut.
Luken tarhastaan löysin ja kiinni sen pyydystin, - Tänään maastoon pääset, mun ja Feedan mukaan lähdet.
Niin talutin orivarsan talliin ja laitoin karsinan oven kiinni. Harjoja lähdin hakemaan, että pääsen hoitamaan.
Luke nautti rapsutuksesta kukapa ei pitäisi moisesta. Pian olikin valmista, ja etsin Feedaa sen karsinasta.
- No lähdenpä tarhasta katsomaan, että löydänkö Feedaa. Sieltä tyttö löytyikin ja sen mukaani nappasin.
Oli Feeda helppo hoidettava, ja pian tulikin valmista. Laitetaan siis vain menoksi, puhelin mukaan turvallisuuden vuoksi.
Sanoin Tuulille ennen lähtöäni, misse käy ehkä matkani. - Sen kun menette, hän hoputti, päähän ilmaa pitkin koputti.
Niin annoin pohkeita Feedalle ja sanoin Lukelle: - Milloin tahdot talviturkin heittää, itsesi vilposalla vedellä peittää?
Kuului vastaukseksi hento hörähdys. - Miten ois vaikka vain yksi pulahdus? Luke se mulle hörähteli, hirnahteli ja pärskähteli.
Teitä pitkin kuljettiin, välillä ravattiin ja laukattiin. Enimmäkseen käyntiä, askellajia kevyttä.
Luke alkoi pian kyllästyä ja kotiin päin oli pakko kääntyä. Tallilla Luken kanssa puuhasin ja karsinan siivosin.
Tänään oli hyvä päivä, ei kiireitä Newerassa. - Voi tota ihanaa säätä, jonka vuoksi on mieli maassa.
Mä muutun auringossa punaseks siinä missä toiset ruskeeks. Ja kun ne palaa Thaimaassa hiillostun minä Itämeren rannalla.
Katrin ♥ Luke 18 HM
|
|
|
Post by Katrin on Jun 5, 2013 17:26:38 GMT 3
Lucky of Him 1 v 24.5. Katrin ♥ Luke 19 HMLuke opetteli pitää suitsia c: Kuva on taas vino aijaan takia...
|
|
|
Post by Katrin on Jun 5, 2013 23:24:53 GMT 3
Mitäs sie siel takana? 5.6  Kentällä puuhasteltiin ohjasajon merkeissä. Uutta liikuntamuotoa opeteltava, Luke on kohta 1,5 vee ja laitumellekin herra pääsee huomenissa. Katrin ♥ Luke 20 HMAnteeks nää tylsät piirustukset, lyijärihahmotelmia... Tapan aikaa ja teen nopeammin kun vesvärikynillä. Ja joo Luke ikääntyy niin nopeeta et ei ehi kertoo kaikesta mitä sille opetetaan...
|
|
|
Post by Katrin on Jun 5, 2013 23:48:57 GMT 3
Ihana kesäloma! 6.-30.6  Täysin vapaa. Laidunloma : ) Mua siis ei tallilla näy kesäkuussa (älkää käyttäkö tarinoissa) Katrin ♥ Luke 21 HM// Vastaan nyt tähän kaikkien viestien puolesta, ihailtavaa että olet jaksanut pysyä ahkerana vaikka en ole päässyt paljoa täällä pyörimään. Varsinkin tuo ohjasajokuva on upea! -Latu
|
|
|
Post by Katrin on Jul 1, 2013 16:04:57 GMT 3
Laidunloman jälkeen... 1.7.  Kävin aamulla moikkaamassa eilen laitumelta pyydustettyä, virtaa täynnä olevaa kaksivuotiasta oripoikaa ennen kun lähdin Newerraan töihin. Riehakkuutta hävitin join up hatrjoituksella. Katrin ♥ Luke 22 HM
|
|
|
Post by Katrin on Jul 2, 2013 0:06:24 GMT 3
Käsihevosena olemisen kertailua ~ 2.7.
Aamuvarhain tulin tallille niinkuin aina, sain Luken itse ruokkia kun Tuuli ruokkii muut. Latukin vihdoin heräsi ja tallille taapersi, hän tuli sopivaan aikaan Inkun ja Mean lantoja lappaamaan. Tuuli suostui vain Feedan karsinan putsaamaan.
Hevoset oltiin siis viety laitumille ja tarhoihin, jotta päästiin kösiksi karsinoihin. Sitten alkoikin työläs urakka, oli Lukea minun koulutettava. Lupasin Feedan samalla liikuttaa, sai Tuuli neskittyä vain Meaan.
Hainkin Feedan ja Luken takaisin talliin ja molemmat huomella harjailin. Luke muisti eiliset harjoitukset ja luotti minuun kuin kiveen. Siksi se aina vain vilkuili tuumaillessaan olinko ihan tosissaan, kun harjaa heilutan.
Feedalle suitset värkkäsin ja Luken päähän punaisen riimun ripustin. Oli alkanut varustehuoneeseen ilmestyä Lukelle varusteita sävyyn punaiseen. Feeda oli innoissaan lähdössä maastoilemaan.
Nousin tamman selkään tuolilta pudin riimunnarusta kiinni huolella. Luke nätisti seurasi, sentäs jotakin muisti. Teitä pitkin puolipikvisen aamutaivaan alla, ravailtiin mielellä huolettomalla.
Puolisentoista tuntia ratsastelin kunnes tallille palattiin. Ehdin juuri molemmat hevoset laitumrlle päästää kun puhelimen kello alkoi näyttää että minulla on kiire syömään jos aion töihin ehtiä.
Katrin ♥ Luke 23 HM
Anteeks pätkyys ja ratsastuksen kuvailemattomuus. On kaks muutakin paikkaa minne pitäs monta kertaa viikos tehä hooämmiä niin laatu on vähän mitä on. (:
|
|
|
Post by Katrin on Jul 2, 2013 13:57:46 GMT 3
Nostelepas niitä jalkoja äläkä tuumaile ~ 3.7.  Aamulla kävin kertaamassa taluttamista Luken kanssa, tosin otimme puomit uudeksi asiaksi. Kuvassa aurinko paistaa öännestä, vahingossa piirsin vääränlaisen taustan vaikka aamuisin paistaa idästä... Hups. Tykkäsin luonnoksesta itse kovin niin en raaskinut työstää loppuun asti c; Muutenkaan linkissä ei ollu värejä mukana. Katrin ♥ Luke 24 HM
|
|
|
Post by Katrin on Jul 4, 2013 8:24:52 GMT 3
Riehakasta ohjasajoa ~ 5.7.Kuva, clickLukella oli vähän ohjasavut hukassa, ja siksi se protestoi aluksi niitä vastaan. Ja taas on aurinko väärällä puolella... Ja muutenkin ori oli riehakkaampi eilisen vapaapäivän jäljiltä - pidän Lukella torstait ja sunnuntait vapaata kun torstaina työpäivä on pidempi. Tänää oli myös koulutunti, ties mihin aikaan päivästä, saatanpi piirrellä kuvaa siitä C; Katrin ♡ Luke 25 HM
|
|
|
Post by Katrin on Jul 4, 2013 8:56:46 GMT 3
Juoksutuksen alkeita ~ 6.7.Kuva, clickOhjasajoa alettiin opettelemaan, jos vaikka ajollekin opeteltaisiin joku päivä. Vai onko Latulassa kärryjä? cx No, taitaapi taas olla aurinko lännessä... Katrin ♡ Luke 26 HM
|
|
|
Post by Katrin on Jul 4, 2013 9:02:36 GMT 3
Herätinkö? ~ 8.7.
Tänään tulin tallille oikein superhyper aikaisin. Olin eilen pyytänyt Latua heräämään hieman aiemmin, koska olihan tänään jo viimein pakko kengittää poitsu ja mulla oli ennen töitä viel tärkee homma - käyn ajamas ittelleni ajokortin! Suuri päivä tänään - olen täysi-ikäinen, peräti 18... Huomenna saa huristella vanhempien tousella autolla niin Latulaan kun töihinkin, eikä trvi enää varata aikaa niin kovasti bussimatkoihin. Aww miten ihanaa.
Latulassa Latu odottelikin jo mua, joten kipasin tarhalle hakemaan Lukea mukanani Latun mulle törkkäämä riimu naruineen. Luke sai tarhata öisinkin, saapahan raitista ilmaa ja karsinaa tarvii putsata vähemmän. Kyllähän Latu hakee heposet sissää jos alkaa ukkostaa rajusti tai muuta. Tarhalle tullessani Luke ravaili luokseni ja antoi hyvin ottaa kiinni. Se tökkäsi kevyesti mua olkapäälle, ja tökkäsin leikkisästi sitä takasin ottaan. Suureen, viisaudesta kertovaan otsaan. Luke ei ollut mikään kili joten se ei alkanut puskemaan takasin. - Onpas sulla pitkät kaviot, sanoin pojalle taluttaessani sitä. Tallissa vein sen suoraan pesariin jonne sidoimme sen molemmin puolin. - Harjaile sitä kevyesti kaulasta ja juttele sille, niin minä hoidan homman rivakasti.
Latu tarrasi jalkaan, ja pienen pyristelyn takia piti sitä ylhäällä pidenpään, jotta Luke hyväksyy etten se olekaan mä kuka jalkaa nostaa. Sitten Latu alkoi lyhentämään kaviota. En tiennyt kengityksestä paljoa mitään, mutta Luke ei tuntenut kaviossa mitään outoa, mutta äänille se vaan luimi ja sillee. Mä juttelin sille eikä se mennyt mitenkään paniikkiin, mutta joka jalan valmkstuessa Luke vain huokaisi. Kun kaviot oli vuoltu, alkoi Latu katsomaan sopivia, nuorille hevosille suunnattuja kenkiä. Luke ei tykännyt vasaran äänestä, mutta kyllä se siihen tottuu.
- Nyt on valmista, Latu sanoi. - Ei kun vaan vähäks aikaa juoksutukseen ja sit hakee ajokortti, naurahdin jaaloin irrottamaan riimunnaruja. - Ainiin, ja hyvää syntymäpäivää, Latu sanoi muistaen eilisen pyyntöni tulla aiemmin jotta ehin autokoululle. - Mä lähdenkin ruokkimaan heppoja, Luken aamupuuro on rehulassa senkus haet ja syötät, hän jatkoi. Niin tein ja Luken syödessä harjailin sitä. Siirryimme pian karsinasta kentälle, ja Luke sai juosta. Ei kovaa koska oli kengät ja maha killillään, mutta ei pieni laukkapätkä ravin ja käynnin seassa pahaksi ole.
Ja sitten autokoululle, huh kun jännitti! Olishan sitte työpäiväkii...
Katrin ♡ Luke 27 HM
Oikeest täytin vaa 15 mut Katrin ei ookkaa mä (;
|
|
|
Post by Katrin on Jul 4, 2013 17:22:58 GMT 3
Satulaa selekään ~ 9.6.Kuva, clivkTaluttelin maastossa ja opetin karsinassa satulaan. En tiiä tuleeko Lukella olemaan aikuisena lännen- ja klassisen satula (?), mutta nyt ainakin klassinen on. Piirtelin ajan kuluks hiekkaan kun serkkujen autoleikit ei enää vaan kiinnosta Cx Katrin ♡ Luke 28 HM
|
|
|
Post by Katrin on Jul 4, 2013 17:38:42 GMT 3
Irtohyppyytyksen maistiaiset ~ 10.7.Kuva, clickLukellahan oli veikeä hyppytyyli - kaukaata ja korkeelle. Pienellä hiomisella sitten ratsastamalla varmaan saadaan tästä heposesta vielä esteheppa, sen verran korkealta loikki. Hypyytettiin tallin ja kentän välises kujas (onko mahollista) Latun ja Tuulin avulla, nurmi oli aamulla vähän kkstiaa niin uusiin kenkiin laitettiin hokit varuilta. Katrin ♡ Luke 29 HMkuva tulee myöhemmi, lagaa nää yhteydet...
|
|