|
Post by Latu on Feb 24, 2011 19:39:03 GMT 3
Nennan omat sivutKutsutaan: Nenna, Nepa Syntynyt: 15.7.2010 Sukupuoli: tamma Rotu: ratsuponi Säkäkorkeus: 146 cm väri: rautias Koulutustaso: KO:vaA RE: 70cm Kasvattaja: VT Fjorned Omistaja: Latun Talli Hoitaja: Chessi, joka myöskin kirjoittaa päiväkirjaan
|
|
|
Post by chessi on Mar 2, 2011 22:29:29 GMT 3
Eka hoitopäivä.
Kävelin vilpoisessa pakkasessa kohti tallia. Tallilla ei näkynyt juuri ketään, joten menin taukohuoneeseen. Laitoin reppuni lattialle ja tutkailin paikkoja. Sitten taukohuoneeseen tuli eräs toinen tyttö, joka oli uusi hoitaja minun lisäkseni. Juttelimme pienen hetken, jonka jälkeen Camilla ehdotti, että menisimme harjaamaan poneja. Otin harjat mukaani ja kävelin iloisesti Nepan luokse. Nepa seisoi takapää karsinan oven suuntaan ja käännähti päätään kun avasin varovasti sen karsinan oven. Nepa kääntyi varovasti ja tuli nuuskimaan onko minulla sille herkkuja. - Eei, ei minulla sinulle nyt ole mitään.. Sanoin vähän naurahtaen. Otin harjapakista harjan ja rupesin harjaamaan Nepaa. Se tutkaili tarkkaavaisesti kun harjailin sitä. Hetkisen kuluttua otin harjapakista kaviokoukun ja ryhdyin putsaamaan Nepan kavioita. Aluksi Nepa ei meinannut nostaa jolkojaan lainkaan, mutta sitten se vähän leppyi ja nosti ne kiltisti silloin kun pyysin. - Noooin, hieno tamma. Sanoin sille rauhallisella äänellä ja silittelin sen sileää karvaa. Letitin Nepan harjan hienoksi. Veimme Camin kanssa harjat pois ja juttelimme kaiken laista jamalla kun kiersimme katsomassa tallia ja tutustumassa uusiin paikkoihin. Pysähdyimme Annun karsinan luokse ja jäimme hetkeksi siihen silittelemään sitä. Äkkiä Camillalle tuli kova kiire kotiin ja hän lähti kiireesti tallin pihalle. - Moikka Camilla ! Huusin vielä ennen kun hän hyppäsi auton kyytiin. Jäin vielä tallille odottamaan omaa kyytiäni. Odotellessa putsasin Nepan satulan ja sutset. Alkoi tulla jo vähän hämärää. Niimpä kyytini vihdoinkin tuli, ja pääsin kotiin nukkumaan.
|
|