|
Post by Latu on May 19, 2011 15:54:51 GMT 3
sivutKutsutaan: Jasper Syntynyt: 28.12.2010, oma ikääntyminen Sukupuoli: ruuna rotu: fwb säkä: 166 cm väri: ruunikko Koulutustaso: ? Kasvattaja: ? Omistaja: Myy, joka myöskin kirjoittaa hoitokirjaan.
|
|
myy
Uusi kasvo
|
Post by myy on May 20, 2011 20:21:08 GMT 3
Apua, perfektionistiratsastusopettajia näkyvissä!
Hehe. Hienoa- meitä varmaan odotti suuri joukku pällisteleviä hoitajia tallin pihalla. Mmm, se uusi yksäri, FWB-ori Acromantulan –lähes- kaksoisolento. Greeat. Tyydyin katselemaan kuljetusauton pikkiriikkisestä ikkunasta maisemia, jotka muuttuivat nopeasti kuin sataatuhatta kilometrivauhtia lentävä lehmä. Pyh, tämä teki vain päänsärkyä minulle, ihan kuin ei olisi ollut jo tarpeeksi stressiä.. Toivottavasti ei oltais Jasperin kanssa mitään outolintuja, vaikka uusia oltiinkin. Ainakin omistaja, Latu meinaan, vaikutti kivalta ja oli kovasti puhelimessa koittanut vakuutella että hoitajat olivat todella kivoja. Mutta sitten oli se ridauksenopettaja.. Irinako sen nimi nyt oli? Hui että, yritinhän mä tosissani aina ratsastaa hyvin mutta.. En silti ollut mikään perfektionisti. Koitin kummiskin suhtautua naikkoseen positiivisella, ehkä hieman humoristisella asenteella..
Matka uuteen kotiin oli kestänyt kauan, joten jäimme kuskin kanssa jollekkin epämääräiselle huoltsikalle. Johan minä olinkin niitä katseita odottanut; muut asiakkaat katselivat kummissaan, kun talutin ruunanrupukkaani ympäri parkkialuetta. Syötyäni hotdogviritelmän lastasin Jazzin uudestaan autoon ja kipusin istumaan tilavalle penkille. Mikälie kisamatkoille suuniteltu auto tämä olikaan, jokatapauksessa se oli hyvin mukava. Jee, lukutilaa. Jee, ei tarvii istua 6 tunnin automatkaa polvet suussa. Jee.
Astuin normivaatteissani ulos autosta; Converse-feikit, beiget ratsastushousut ja musta tuulitakki. Näh, ei mulla ollut rahaa aitoihin converseihin.. Jalkani kohtasivat maan, onneksi auton väärällä puolella. En edes tiennyt, kuinka iso porukka toisella puolella hämyili. –Hei, aioksä ottaa ton kopukkas ulos tuolta, kuskimies kysyi väsyneen kuuloisena. –Jooojoo, iha just..
Kurkistelin hädissäni auton takaa. Huh, ei ainakaan yli kahtakymmentä ihmistä. Ehkäpä 8? Kävelin hiukan itsevarmemmin pois piilostani Jasperin kanssa ja aloin vastailla kysymyksiin. –Minkä ikäne se on? –Minkä rotune? Ehheh, eikö Latu ollut kertonut mitään?:D
-Heijssan, te tulitte sitten, Latu tervehti hevonen toisessa kädessään. –Joo, vihdoinkin. Ei tuo kyllä hirveesti pyöriny mut kummiskin, nauroin ja kysyin karsinan paikkaa. Samassa paikalle lehahti se pelottava Irina- voi ei. –Nuori neiti on hyvä ja tuo hevosensa tänne karsinaan. Ja miten sinä käsitteletkään tuota hevosta, voi, se alkaa pian uhittelemaan! Nainen mutisi. Voi kun kiva, olinhan minä aika lyhyt ja niinpäinpois mutta ei kai käsittelyssä ollut mitään vikaa..! No, en välitä tollasista pilvenpiirtäjistä! hihi.
Kiitos vielä tallipaikasta Latu!:)
|
|
myy
Uusi kasvo
|
Post by myy on May 27, 2011 22:44:31 GMT 3
Illan sää: Päättömiä kanoja luvassa !
Just joo. Missä hel..vitädissä se juoksutusnaru oli? Koitin harjoittaa sisäistä itsekuriani pitämällä kiroilun aisoissa, mutta oikeesti, se ei tainnut tuottaa tulosta. Havahduin kuitenkin kun käteeni osui lukko, joka riippui juoksutusliinan toisesta päästä. -Tossa se nyt on, neiti haaveilija, veljeni huokaisi huvittuneena ja pudotti loput liinasta kouraani. -Ai tä, hä? ai joo kiitti, tajusin sanoa, mutta olin jo puoliksi ovesta ulos.
Sunnuntaina olisi se valmennus, joten ajattelin jättää liikutuksen tälläisenä hellepäivänä pelkkään juoksutukseen. Itse olin vetäissyt päälleni vain t-paidan ja farkkuminishortsit, jotka olin leikellyt vanhoista, keskeltä revityistä farkuistani. Astelin hikisenä talliin, josko sieltä löytyisi Latu tai joku, jolta voisin tiedustella maneesin varauksista.
Onnekseni maneesi oli vapaana, joten lähdin tyytyväisenä harjailemaan Jasperia. Se oli semmoinen pikaharjaus, lähtisin herraa varmaan uittamaan kuitenkin "treenin" jälkeen. Jasper oli myös sellanen -täällä on kuuma, ei viittittäs mennä jo uimaan- hevonen tänään, joten se tyytyi kopottelemaan hiljalleen kohti maneesia.
Jasper oli kyllä kunnon kanaemo tänään. Se vain hölkkäili sirosti ympyrää ja koitti joskus tulla kiehnäämään kainaloon.
Jatkuu-
|
|