Päätin heti tulla hoitamaan

Tuli kiva fiilis kun sain Merrin hoitsuksi, niin heti sitten alkoi inspiraatio pukkaamaan

Yks, kaks, kolme... NYT
[/font]
Taivas oli pilvinen ja näytti, että kohta alkaisi sataa ihan toden teolla. Päätin mennä tallille autolla, koska en aikonut ottaa sitä riskiä, että kastuisin matkalla Latun tallille.
Katselin ikkunasta ulos, kun äiti suostui viemään minut tallille autolla. Tuskin olimme päässeet edes liikkeelle, kun alkoi jo sataa ihan kaatamalla. Sade rummutti auton kattoa ajaessamme kohti Latun tallia. Tai siis äitihän sitä autoa ajoi.
Matka tuntui yhtä pitkältä kuin ikuisuus, vaikka todellisuudessa matka kotoa tallille oli vain vaivainen viisitoista minuuttia. Olinhan minä istunut autossa pitempiäkin matkoja. Esimerkiksi 8 tuntia, joka on hieman pidempi kuin 15 minuuttia.
Pian auto kaarsi punaisen maalaistallin pihaan, ja oli sanomattakin selvää, että se oli etsimämme, Latun talli.
Sade ei ollut yhtään hellittänyt. En olisi millään halunnut kastella itseäni, mutta talliinkin oli päästävä. Niimpä sanoin vielessäni yks, kaks, kolme NYT ja pinkaisin täyttäpäätä juosten tallin suojaan.
Yhtäkkiä minua alkoi ihan hirveästi ujostuttaa. Seisoin kuin lyhtypylväs keskellä käytävää, ja käytävää ympäröivät karsinatkin tuntuivat tyhjiltä, vaikka talli tuoksui hevoselle ja pärskähtelyä kuului sieltä täältä.
Otin pari varovaista askelta, ja jatkoin matkaani, kunnes löysin karsinan, jossa seisoi 163senttinen puoliverinen, Merri.
Tarkastelin Merriä hetken kaltereiden välistä, kunnes uteliaisuuteni vei vallan, ja siitä seurasi vain se, että tuuppasin karsinan oven auki ja pujottauduin sisään.
Merrin korvat nousivat pystyyn ja se kiinnostui heti uudesta tulokkaasta karsinassaan.
Kurotin käteni Merrin kaulalle, ja reaktiota ei tullut, joten aloin sivelevään Merrin kaulaa.
Merri tutustui minuun nuuskimalla ja huomasin, että Merri nautti siitä, että sillä oli viimein oma, rakastava hoitaja.
Kesti hetkisen, ennen kuin maltoin lopettaa Merrin silittelemisen. Silittelyhetken jälkeen marssin satulahuoneeseen hakemaan Merrin punaista harjapakkia.
Pian saavuinkin takasin Merrin karsinalle harjapakki toisessa kädessäni. Merri seisoi maltillisesti paikallaan, ja näytti ihan odottavan, että saisi pian olla harjattavana.
Kaivoin harjapakista boby harjan ja aloitin harjaamisen.
Vetelin Merrin selkää harjalla ja vähitellen kuljetin harjaa myös kaulalle, ja muualle.
Harjailin Merriä pitkään ja rauhallisesti, kunnes Merri näytti haluavan jo tehdä jotain muuta, kun seisoa. Niimpä otin kaviokoukun harjapakista ja aloitin kavioiden puhdistus-operaation.
Merri nosti kaviot kiltisti, niin kiltisti, etten ennen ollut noin kilttiä hevosta nähnytkään.
Kun kaviotkin oli saatu puhdistettua, istuuduin Merrin karsinan nurkkaan hetkeksi läpräämään puhelimellani. Soitin äidilleni, että voisi tulla hakemaan minut. Äiti päätti saman tien lähteä autolle ja hakemaan minua.
Minä puolestaan vein vielä Merrin tarhaansa. Kun olin vienyt Merrin tarhaansa, ja katsonut sitä pari minuuttia, äiti kaarsikin jo mustalla autollaan pihaan.
Natalie & Merri 1HM