|
Post by Latu on Apr 26, 2012 15:15:42 GMT 3
Omat sivutVennua hoitaa Karo, joka myöskin kirjoittaa hoitokirjaan.
|
|
karo
Uusi kasvo
|
Post by karo on Apr 26, 2012 19:40:38 GMT 3
Astelen kohti Latun tallia. Talli on minulle aivan uusi, mutta olen kuullut siitä paljon. Talli on kuulemma juuri muuttunut ja tallin hevoset ovat uusia. No, tietokoneen kautta löysin Vennun jota sitten aloin Latulla hoitamaan. Pieni tumma shetlanninponi mitä ihanimmalla luonteella. Jokaisen shettisfani unelma.
Saavuin avaraan tallipihaan ja katselin uteliaasti ympärilleni. Jokaisella hevosella on ilmeisesti hoitaja, joten kavereita pitäisi riittää. Astelen tallia päin sillä huomaan hevosten olevan sisällä. Avaan tallin oven ja katsahdan sisään. Katselen karsinoihin ja lähes oven vieressä on karsina nro 15. ja sen sisällä shetlanninponi joka katselee minua suurilla silmillään. "Heissan. Sä oot varmaan Vennu", höpöttelen ponille ja katselen sitä kalterin raosta. Poni kurkoittaa minuun turvallaan ja hamuaa sormiani. Naurahdan ja silitän tuon otsaa. Lähden hakemaan ponin harjoja varustehuoneesta.
Palaan Vennun karsinalle harjapakin kanssa ja avaan karsinan oven. Suloinen poni tulee ovelle vastaan ja tökkäisee kättäni. Virnistän ja lasken harjapakin maahani. Karvainen poni on siistissä kunnossa, joten otan käteeni pölyharjan. Alan harjailla ponia pitkin ja reippain vedoin myötäkarvaan. Vennu seisoo kiltisti aloillaan eikä sättää mitään. Oudon rauhallinen shetlanninponiksi. Selvitän tuon silkkisen harjan ja hännän. Puhdistan kaviot ja harjaan jalat. Poni suorastaan hohtaa puhtauttaan kun olen valmis. Haen sen suitset ja juoksutusliinan. Suitsin ponin ja kiinnitän liinan sen kuolainrenkaaseen. Lähden taluttamaan ponia kentälle. Ajattelen että näin ensimmäisenä päivänä juoksutus riittää.
Kentällä pyydän Vennun ympyrälle ravaamaan. Annan sen ravata omaa vauhtiaan. "Laukka", sanon ja naksautan kieltäni. Poni nostaa tasaiselta näyttävän laukan ja laukkaa vauhdikkaasti kolme kierrosta. Sitten pysäytän sen ja vaihdamme suntaa. Siihenkin suuntaan annan Vennun ravailla ja sitten vasta laukata. Juoksuttelujen jälkeen menemme pois kentältä ja taluttelen oria tallipihassa. Ohitsemme menee joku tyttö taluttaen arabitammaa. "Moi. Oon Karo, ja hoidan Vennua, sanon ja hymyilen tuolle pienesti. "Ai moi. Mä oon Lynn, ja tä on Hani, tuo sanoo naurahtaen. Vennu hörähtää Hanille mutta tuo vain tuhahtaa ja kääntää päättään. Naurahdan ja jatkamme matkaamme.
Otan Vennulta varusteet pois ja annan sille karsinaan hieman heinää ja katselen hetken sen syöntiä. Joudun kuitenkin lähtemään kohta kotiini, mutta tulen taas joku päivä.
Karo ja Vennu 1hm
|
|
karo
Uusi kasvo
|
Post by karo on Apr 28, 2012 10:29:40 GMT 3
28.4.2012 Ratsaille  Ratsastelin Vennua maneesissa kevyesti. Oripoika meni todella hyvin. Karo ja Vennu 2hm // Jes, piirrosmerkinnöistä mää tykkään~ -Latu
|
|
karo
Uusi kasvo
|
Post by karo on May 13, 2012 10:55:20 GMT 3
13.5.2012
Fantastinen Ori Rakas Giva Ihana Valloittava Erikoinen Nopea
Fiksu Omituinen Reipas Giitolaukkaaja Opetupolle Täydellinen Turbomoottori Enemmän kuin eläin Rakas otus
Nopeaakin nopeampi Uskomaton
Karo ja Vennu 3hm
|
|