|
Post by Latu on Dec 28, 2008 12:47:53 GMT 3
Oletteko te tätä huomanneet, että ratsu/ravi/laukkaihmiset ovat alkaneet eriytyä aina vain enemmän ja enemmän omiin piireihinsä? En nyt yleistä, mutta itse en ole vähään aikaan törmännyt ravi-ihmisiin kun en raveja virtuaalisesti harrasta, ratsupiirit tuntuvat olevan välillä kovin ankarat ja laukkapuolella katsotaan hiukan kyräillen ratsuja? (Itsekin olen pelottavasti alkanut luisumaan laukkaurheiluun enemmän ja enemmän, mutta ei huolta, Nuuhku on ja pysyy! :)
|
|
sasu
Uusi kasvo
|
Post by sasu on Aug 11, 2009 11:16:09 GMT 3
olen huomannut ihan saman. Itse pyörin ravi puolella ja Ratsu puolella myös. niin kuulostaa joskus tyhmältä kun jotku sdanoo että ravurit on huonoja HEVOSIA!
|
|
|
Post by Latu on Sept 26, 2009 20:17:35 GMT 3
Minä en ainakaan ole ikinä kuullut KENENKÄÄN sanovan, että ravurit olisivat huonoja hevosia. : O Varsinkaan virtuaalihevosista, koska niistä nyt on aika vaikea laukoa mitään tuollaista...
|
|
|
Post by Sophie on Nov 25, 2009 12:17:13 GMT 3
Mmh, ehkä enemmän tällaista jakautumista on IRL-puolella. Itse en mitenkään (irl tai url) harrasta laukkoja, ravit kiinnostaa mutta tälläkin hetkellä olen IRL ratsastuskoulun hoitajana, hoidan yhtä koulutusvaiheista hevosta ja yhtä 7-vuotiasta herkkähipiää.
URL oon raveissa hieman pyörinyt, mutta myin juuri ensimmäisen oman ravuri-orini. Itse en näe mitään kuppikuntia näiden "lajien" sisällä. Tai laukoista on vaikea sanoa, kun en oo yhtään tutustunu siihen~
Vastasinko mä yhteenkään kysymykseen mihin piti? XD
|
|
|
Post by Latu on Nov 25, 2009 16:50:57 GMT 3
Vastasit vastasit. :'D
|
|
|
Post by Anni on Nov 26, 2009 11:34:24 GMT 3
Minäkään en noihin laukka- ja ravipiireihin ole tutustunut, ja niihin on kovin vaikea mennäkin mukaan kun ratsupiirit eivät ole kamalasti niiden kanssa tekemisissä. Eli kyllä, jakautumista on. : (
|
|
Hajna
Uusi kasvo
|
Post by Hajna on Dec 20, 2009 17:55:41 GMT 3
Tulen nyt uutena tänne sotkemaan, mutta kuitenkin.
Minä itse olen kohdannut jopa haukkumista ja hyljeksintää. Olen itse ollut näiden kohteena nimittäin. Minulla oli joskus ollut pieni laukkatalli. Siellä oli viisi hevosta, neljä tammaan yksi ori. Ori oli voittanut vain parit kilpailut ja toki osallistunut useaan. Tammoillani oli vain jotain osallistumisia, ei edes sijoituksia. Minua ruvettiin haukkumaan ja tallilla olleet muut kävijät alkoivat yksi kerrallaan lopettaa. Masennuin tästä niin, että poistin koko tallin. Hevosineen päivineen. Vuodeksi en käynytkään virtuaalitalleilla. Sitten palasin, mutta menin ratsu puolella. Nyt olen alkanut palata laukka- ja myös ravi maailmaan.
Joten KYLLÄ laukka maailmassa on myös kuppikuntia. Toivon myös, ettei kukaan luule, että solvaisin tässä julkisesti kaikkia laukkaihmisiä. Päinvastoin, useimmat ovat varmana mukavia ja auttavaisia ihmisiä. //Hajna
|
|
|
Post by Latu on Dec 23, 2009 8:56:15 GMT 3
Hajna, minäköhän vuonna tuo tapahtui? On jotenkin kamalan vaikeaa uskoa että noin olisi nyt lähiaikoina käynyt, kun minulla on sellainen olo että Galloperin foorumilla oikein kytätään että tulisi uusia harrastajia ja nousisi uusia talleja. Ainakin itse käyn aina päivittäin tsekkaamassa. 'D
|
|
Hajna
Uusi kasvo
|
Post by Hajna on Dec 25, 2009 19:23:53 GMT 3
Latu// joo, ei ole mikään uusi juttu, toooosi vanha :)
|
|
|
Post by Latu on Dec 27, 2009 15:31:22 GMT 3
Sitä vähän minäkin. :'D Miekin kyllä muistan, kun joskus siinä vuoden 2007 paikkeilla yritin laukoista innostua, mutta porukka oli vähän ynseää silloin. Nyt pääsin uudestaan mukaan kuvioihin. ^^
|
|
|
Post by Sophie on Dec 27, 2009 19:22:35 GMT 3
Äh, näin laukoista puheenollen, kiinnostuin lajista aivan hirveästi, mutta siihen se jääkin. En tahtoisi ottaa/tehdä omaa laukkahevosta, -tallista puhumattakaan, mutta en halua hoitsua... Sellainen epämääräinen hevonen, joka osaisi laukata mutta olisi jonkun toisen yksityisenä, voisin aina silloin tällöin sitä käydä treenaamassa ja kisaamassa.
Joskus aikoinaan kaikki paikat olivat kuppikuntia keskenään, tyyliin "älä mene tohon paikkaan, se on ihan pska" ja jotain vastaavaa. Nykyään kuitenkin otetaan vähän rennommin, vaikka koko ajan v-maailma realistuu :---(, ehkä turhankin paljon.
Joo-mun-vastaukset-on-ihania<3
|
|
katzu
Uusi kasvo
|
Post by katzu on Apr 7, 2010 19:02:42 GMT 3
Aiheen vierestä, mutta nämä VRL:n kannattajat ja ei-kannattajat ovat ainakin melko selvästi jakautuneet, varsinkin nyt kun VRL on tauolla. Itse olen hiukan venymässä molempiin suuntiin, erityisesti villit kilpailut kiinnostavat, mutta intoa olisi myös perustaa oma, kenestäkään riippumaton, hevosrekisteri. Ht.netin puolella ideaani uudesta hevosrekisteristä arvosteltiin todella kovalla kädellä, pääasiassa kommentit olivat tyyliä "kyllä VRL palaa, turha edes suunnitella mitään muuta". Joten voi hyvinkin olla, että jos VRL ei ole huomattavasti parantunut edellisestä, vaihdan kokonaan villille puolelle. On toki hyvinkin mahdollista, että esim. siitosorejeni "arvo" laskee, kun ne eivät ole kilpailleet jaoksen alaisissa ja/tai ne eivät ole rekisterissä. (Paitsi toki omassa hevosrekisterissäni, mikäli löydän muutaman kaverin ylläpitämään) Tulipas taas ot, mutta piti saada jotain sanottua 
|
|
|
Post by Latu on Apr 13, 2010 14:19:24 GMT 3
Soph, mie ajattelin joskus samalla tavalla, sitten ostin itselleni yhden laukkahevosen sellailla "kokeiluna" ja nyt olen ihan innostunut! : D Rohkeesti vaan ostat sen hepan, myyt vaikka sitte mulle jos ei touhu kiinnosta.
Minä olen enimmäkseen sinne VRLn vastustajien puolelle valumassa. Tai no, vastustaja on vähän turhan kova sana, mutta en pidä sen hikipinkomeiningistä. Ennemmin annan asioiden valua omalla painollaan. : ) Hevosrekisteriä kyllä kaipaan, ja sen minä sanon että sinun ideaasi kannatan. VRLn paluu tuntuu olevan toiveajattelua, nimittäin.
|
|
bet
Uusi kasvo
|
Post by bet on Jun 10, 2010 9:00:56 GMT 3
Ei se minusta jakautunut ole.
Olen enemmän kyllä villipuolella. Hevosillani ei ole minun täysin omissa kasvateissa yhtään jaoksen alaista, ja vaikuttaa kovin tylsältä. VRL on näyttänyt melkeinpä jo lopettaneet. Hevosrekisteriä kaipailisin minäkin. :/
Katzu // Mie voisin kyllä alkaa pitämään sinun kanssa hepparekisteriä, Kunhan sitä ei tehdä millekkään suntuubille....
|
|
cidar
Uusi kasvo
Ofan ylpe? hoitaja <:
|
Post by cidar on Oct 31, 2010 14:42:38 GMT 3
On tää maailma vaan jakaantunut. Olen yrittänyt pitää laukkahevosia, mutta kun en ikääntymisistä ymmärrä, niin jätin koko homman. Ja toinen syy siihen oli se, että ihmiset oli melkolailla aina ynseetä porukkaa eikä niiltä oikein saanut apua, vaikka olis pyytänyt. Mun (mielestäni ainakin) ratsupuoli on helpompi ja ratsuja ei tarvi joka päivä käydä treenaamassa ja kisaamassa. Ravipuolikin on vähän hiinä ja hiinä että lopetanko kokonaan ja myyn noi ravurikopukat pois.
|
|